Marketing pełen jest ciekawych rzeczy i z każdym kolejnym dniem specjaliści od wizerunku znajdują coraz to nowsze sposoby na fajną reklamę. Jeśli pamiętacie kultowe filmy kręcone w USA, to zapewne kojarzycie balony reklamowe, w których aktorzy nosili zakupy z domu do domu. Czy wiecie Państwo o tym, że papier jest najtańszym produktem na świecie gdzie można umieścić reklamę? Czy wiecie o tym, że ta forma reklamy może być bardzo skuteczna? Jeśli nie, to poznajcie balony reklamowe, które od wielu lat robią istną furorę na rynku marketingu. W ciągu ostatnich kilku lat moda na balony z papieru wzrosła. Nie ma co się temu dziwić, wszak jest ona bardzo ekologiczna oraz oczywiście lekka. Wszyscy przedstawiciele gwardii „zielonych”, czyli osoby kochająca narzucać coraz to nowsze standardy ekologiczne zarobili na ustawie o zamianie plastiku w papier bardzo fajne pieniądze. Zarobiły też na tym firmy marketingowe, bowiem na balony można umieścić logo oraz hasło reklamowe, a to przynosi nie tylko zyski, ale też klientów. Reklama jest dźwignią handlu i im jest prostsza, tym bardziej skuteczna. Wiedzą o tym specjaliści od PR oraz wszystkie te osoby, które mimo faktu iż zainwestowały w promocję bardzo mało pieniędzy, to jednak zyskały bardzo wielu klientów. Każda osoba pragnąca sprzedać jakiś produkt, bądź też zareklamować swoje usługi szuka najlepszych miejsc do umieszczenia loga oraz hasła reklamowego. Jedni wybierają kubki, inni długopisy a jeszcze kolejni robią wielkie bannery w Internecie. Czy taka reklama może być skuteczna? Każda reklama będzie skuteczna, jeśli wiele osób ją zobaczy. A co powiecie Państwo na balony z nadrukiem z reklamą firmy lub usługi? Czy w naszym kraju taka forma promocji ma szansę bytu? Oczywiście, że tak i o tym będzie nasz tekst. Balony reklamowe są znane od wielu lat. Początek ich tworzenia miał miejsce w latach dwudziestych XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Stany to kraj wysoko rozwinięty, dlatego tam reklama jest bardzo ciekawą dziedziną. Umieszczano już reklamy na słupach, billboardach, więc postanowiono zrobić coś ze zwykłą balony reklamowe. Wymyślono, że na balonie umieszczą nadruk połączony z ciekawym logiem i zaczną oddawać je sklepom. Sklepy bardzo chętnie przyjęły taki prezent, dlatego dzisiaj jesteśmy świadkami jak moda na takie papierowe reklamóweczki rośnie i rosnąć będzie nadal. W Polsce póki co balony z papieru nie są jeszcze tak popularne, ale jest to spowodowane faktem, że bardzo wielu z nas nie korzysta z eko rozwiązań. Jesteśmy przyzwyczajeni, że siatka ma być plastikowa oraz mocna. Nic bardziej mylnego. Balony z papieru są o dziwo bardziej wytrzymałe, bo to nie jest zwykły papier, a coś a’la brykiet. Czy balony reklamowe z nadrukiem to marketingowy strzał w dziesiątkę, a może stopę? Lateksowe balony z nadrukiem to naprawdę strzał w dziesiątkę. Wystarczy podejść do tego tematu z pierwszej osoby. Wyobraźcie sobie Państwo, że jedziecie do sporego hipermarketu na zakupy. Kupujecie sobie różne produkty, idziecie do kasy i szukacie dla siebie reklamówki, aby jakoś dotargać swoje zakupy do samochodu. Wybieracie ciekawą i ładną balony papierową i pakujecie swoje rzeczy. Idziecie do auta i co jakiś czas zwracacie na siebie uwagę reklamą, która jest umieszczona na balonie. Nie robicie sobie z tego nic i pakujecie zakupy do samochodu. Wracacie do domu i je wyciągacie. Dopiero w kuchni dochodzicie do wniosku, że macie na reklamówce ciekawe hasło reklamowe i logo. To właśnie dlatego 10-20 osób popatrzyło się na Waszą siatkę z zakupami i dobrze zapamiętało logo. 20 osób zauważyło reklamę wartą kilka groszy. Balony papierowe to naprawdę znakomity sposób na reklamę. Ekologiczne nawyki są coraz to częściej propagowane nie tylko przez firmy dostarczające produkty z serii eko, ale także przez zwykłych przedsiębiorców i konsumentów, którzy rezygnują ze zwykłych reklamówek wykonanych z tworzyw sztucznych na rzecz toreb papierowych. Naturalnie pierwszy krok powinny wykonać firmy z branży handlu, które będą oferowały swoim klientom balony papierowe. Spora część stałych klientów na pewno doceni taką wielką zmianę i co najważniejsze rozniesie tę informację dalej, a co za tym idzie będzie to także wspaniały sposób na praktycznie darmową reklamę. Czy to się opłaca? Pytania odnośnie opłacalności zakupu toreb wykonanych z papieru lub innych materiałów ekologicznych równie często padają z usta przedsiębiorców jak i klientów. W jaki sposób najłatwiej odpowiedzieć sobie na takie pytanie? Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to niewątpliwie zależy Ci także na reklamie, więc zawsze będzie stawiać na wszelkiego rodzaju balony reklamowe wielokrotnego użytku. Wydawać by się mogło, że to te wykonane z plastiku są najbardziej pożądane przez klientów, bo wychodzą oni z założenia że są najbardziej wytrzymałe. Niestety jeśli weźmiemy dla przykładu cienkie torebeczki szybko zauważymy, że nie są one ani wytrzymałe, ani wcale wielokrotnego użytku. Niekiedy nawet nie da się donieść zakupów w takiej siatce, która po zapakowaniu towaru wręcz rozrywa się na strzępy. Przedsiębiorca traci wówczas sporo, bo mimo iż jest to zwykła reklamówka, to jednak ma na sobie wizerunek sklepu. A co pomyśli klient, jeśli taka reklamówka nie wytrzyma małych średnich zakupów? Oczywiście, że zyska on złą opinię w oczach danego klienta. Faktem jest, że jeszcze mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie papierowe balony są wytrzymałe i odpowiednie do transportowania zakupionych towarów. Ale niewątpliwie z biegiem czasu również i one zyskują swoich zwolenników. Osoby, które choć raz przetestowały takie paczki, zdecydowanie szybciej przechodzą na stronę ekologicznych reklamówek z papieru, które są dość chętnie przez nich kupowane. Jak się również okazuje, takie balony z nadrukiem są także świetną reklamą dla firm. Klient, który zakupi towary w danym sklepie i wyjdzie z niego zaopatrzony w dużą i obficie zapakowaną balony reklamowe, z pewnością będzie kusił wzrok mijających go ludzi. balon reklamowy raczej nie kojarzy się nikomu z reklamą, choć może być fantastycznym ruchem marketingowym. Eksperci od wizerunku, reklamy oraz PR są zdania, że najskuteczniejsza reklama to prosta reklama. Osobiście uważamy tak samo, ponieważ nie ma nic skuteczniejszego od czegoś, co działa od wielu lat. Przyjrzyjmy się chociażby ulotkom papierowym. Są one popularne od wielu lat mimo, że w opinii wielu straciły na swojej atrakcyjności. Naszym zdaniem to znakomity sposób na reklamę mimo, że balony reklamowe zaczynają je przebijać No właśnie. Czym jest torebka reklamowa? Balony reklamowe to zwykła reklamówka z logiem oraz hasłem marketingowym. Można ją zakupić lub zamówić w wielu firmach trudniących się grafiką komputerową. Koszt 20 000 toreb papierowych jest porównywalny do stworzenia 1000 ulotek. Dlaczego balony są tak skuteczne? Ponieważ znakomicie spełniają swoje zadania. Jeśli umieścimy na balonie logo produktu z hasłem reklamowym, to szansa, że torebka zostanie zauważona przez przynajmniej 10 osób wynosi 50%. Im lepiej dopracowana reklama, tym większa szansa na to, że szersze grono osób je zobaczy. My wiemy z doświadczenia, że nawet billboardy nie są tak skuteczne jak balony papierowe z nadrukiem. Nikt nie zwraca już uwagi na billboardy, bo jesteśmy do nich przyzwyczajeni. Na torebki reklamowe będziemy zwracać uwagę, ponieważ kieruje nami ciekawość. Ciekawość to pierwszy stopień nie do piekła, ale znakomitej reklamy. Już nie tylko w okresie świąt rośnie zainteresowanie balonami wykonanymi z papieru. Niegdyś pakowanie zakupów w balony papierowe można było spotkać jedynie w sklepach z ciuchami, u jubilera czy w drogerii. Dzisiaj nawet wielkie markety oferują swoim klientom balony wykonane z ekologicznego papieru, które są przyjazne środowisku a co więcej nadają się do wielokrotnego użytku. Podobnie jest także w barach szybkiej obsługi, gdzie zamówione jedzenie pakowane jest właśnie w papierowe torebki. Jest to wspaniałe rozwiązanie i świetna alternatywa dla zwykłych siatek na zakupy. Ponadto również dla firm ma to wielkie znaczenie, ponieważ coraz więcej takich torebek posiada logo reklamowe. Długo wyczekiwane oblężenie rynku. Takie oblężenie na balony z papieru było na prawdę długo wyczekiwane w naszym kraju. Jeszcze kilkanaście lat temu jedynie w filmach mogliśmy zobaczyć jak w papierowe balony bohaterowie filmowi pakują swoje zakupy. Jeśli były to zakupy typowo spożywcze, zwykle wykorzystywali balony bez uchwytów. Dopiero w sklepie z ciuchami, butami czy drogeriach używano toreb ze skręcanym lub prostym uchem. A jak to wygląda dzisiaj w Polsce? Otóż nasi rodacy stawiają głównie na wytrzymałość, więc częściej sięgają po balony ze skręcanymi uszami. Zależnie od rozmiarów taka balon może pomieścić nawet do 10 kilogramów zakupów, co jest na prawdę imponującą wytrzymałością. Wiadomym jest, że mało osób decyduje się na taki ciężar, przez co takie siatki są wielokrotnego użytku. Dzisiejszy rynek jest wręcz oblężony w ekologiczne lateksy z papieru, które możemy spotkać w każdym sklepie czy barze. Stają się one nie tylko wspaniałym sposobem na transport zakupionych produktów, ale także świetnym sposobem na reklamę swojego biznesu. Papier jest znacznie lepszym materiałem, na którym możemy umieścić logo firmy w żywych kolorach, dzięki czemu oferowane przez przedsiębiorcę balony reklamowe będą bardziej wyraziste i szybciej zauważalne.